19 Mart 2015 Perşembe

Pofuduk Boyayla Dondurma



Bizim evde yazı fazlaca özleyenler var. En çok da dondurmayı. Yazla ilgili tüm hayaller, planlar dondurmayla başlıyor. Kaç top dondurma yiyeceği, neli yiyeceği hepsi defalara anlatılıyor. Aslında kışın da dondurma yerdik ama bu kış hastalıklar bitmediği için pek olamadı o iş. Ben de bu özlemi bir resim çalışmasıyla biraz giderelim dedim. Pofuduk boya diyorum ben buna. Tabii dondurma çilekli olacak. Orası kesin. Ve tüm çocukların çalışmayı çok sevdiği bir malzemeyle, tıraş köpüğüyle yapılıyor.



Bir kabın içinde tıraş köpüğü ve tutkalı birebir ölçüde karıştırıyoruz. Ben göz kararı koydum. Tahmin ediyorum tüm çocuklar tıraş köpüğünü sıkma işini bizzar yapmak isteyecektir. Çok sevdikleri bir iş. Hem de parmak kasları çalışır, oh ne ala. Biz bir çubukla karıştırdık. Karıştırma işini de Rüzgar yaptı. Çilekli dondurma için biraz da kırmızı boya ekledik.






En başta kağıdımıza bir külah çizmiştim ve ben tutkalı hazırlarken Rüzgar içini boyayıp, çizgilerini yapmıştı. Üstüne de bir dondurma şekli çizmiştik. İçini tahta çubuğumuzla pofuduk boyayla doldurduk. Çubuğu kağıda çok sürerlerse, hep aynı yerlere sürerlerse (çoğu çocuk böyle yapar) boya pek yayılmıyor ve görüntü de pofuduk olmuyor. Biraz kendi yaptıktan sonra, çubuğu yavaşça, bastırmadan ve etrafa yayarak sürmek için kullanmasını gösterdim. Biraz elini tutarak, ikimiz birlikte yaptık. Sonra kendi yaptı. Böylece el kaslarını daha kontrollü kullanma pratiği yaptı.



Ve sonunda çok beğendiği, pofuduk bir çilekli dondurması oldu. Sanırım kuruması epey uzun sürecek ama akşam babaya göstermeyi hevesle bekliyor. En sonunda etrafına kırmızı boyayı sıkarak bir çerçeve yaptım, ilk çizime daha çok benzesin diye. Rüzgar da üstüne bir damla koyarak kirazını yaptı.

Kocamaan dondurmalar yiyeceğimiz günlerin hayallerine eşlik etti pofuduk resmimiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder