25 Kasım 2014 Salı

Bebekler de Boyayla Oynar! Kirletmeyen Boyama!

 

Bizim evde bir tane de çok meraklı, keşfetmeye hevesli, ağabeyine yetişmek için çok acelesi olan 13 aylık bebek var. Onunla hiç etkinlik yapmıyor muyuz? Tabii ki yapıyoruz. Şimdi 1 yaşında bebeği olan anneler için eğlenceli ve gelişime yardımcı etkinlikleri paylaşmanın vakti geldi. Yazın, hava güzelken bebekle parka gitmek, bahçede gezmek, doğayı incelemek onu yeterince oyalayabilir. Ama havalar iyice soğumuşken ve bebeği dışarı çıkarıp gezdirmenin ne anne ne bebek için pek eğlencesi kalmadığı zamanlara gelmişken evde tıkılıp kalan anne ve bebekler de çok eğlenebilir, zaman geçirecek etkinlikler yapabilirler.

Tabii konu küçük bebekler olunda kullanılacak malzeme konusu büyük bir sorun oluyor. Her şeyi ağzına veya gözüne sokabilecek bir miniğe güvenli malzemeler bulmak gerekiyor. Ve ne olursa olsun her zaman yüzde yüz gözetim altında oynamaları gerekiyor. Parmak boyası tüm çocuklar için eğlenceli olsa da henüz yaşı küçük bebeklere vermek cesaret ister. Çünkü o parmakların ağza gideceği kesin. Ama bebeğinizin de güvenli bir şekilde ve etrafı hiç kirletmeden boyayla oynama şansı var.

 
İstediğiniz herhangi boyayı kullanabilirsiniz çünkü bebeğe temas etmeyecek. Ben her zamanki hazır boyalarımızdan kullandım.

Gerekenler:

Kilitli poşet
Koli bandı
Boya

Kilitli poşetlerin daha kalın ve sağlam olanlarını tercih ederseniz yırtılma riskini en aza indirmiş olursunuz. Veya iki poşet kullanabilirsiniz. Yapacağımız çok basit bir işler. Kilitli poşetin içine dilediğiniz boyaları koyuyorsunuz. Ağzını sıkıca kapatıyorsunuz. Dört tarafından da koli bandıyla sıkıca zemine yapıştırıyorsunuz. Yoksa oldukça güçlü bebeğiniz birden çekip elinde sıkmaya başlayarak oyunu farklı seviyelere taşıyabilir :) Ben mama sandalyesini tercih ediyorum. Masa kısmına kilitli poşeti yapıştırdıktan sonra bebeğinizin eğlenmesi ve keşfetmesini zevkle izleyebilirsiniz. Boyalar yavaşça yayılır, parmaklarını götürdüğü izi takip eder ve birbirine karışırken şaşkınlık ve keyifle izliyorlar. Veee hiç kirlenmiyorlar!


Herkes için eğlence. Ağabey veya ablaları varsa onlara da bir poşet hazırlayabilir, içine şekiller çizmelerini, harfler ve sayılar yapmalarını önerebilirsiniz. Boyayla teması önlediğinden bebekler için güvenli bir etkinlik ama daha büyük çocuklar için de son derece eğlenceli.


2 yorum:

  1. Merhaba. .blogunuzu yeni keşfettim ve su aralar hergün yeni ne yapsam oğlum la diye düşünürken ilaç gibi oldu..benim de bir blogum var, ugrarsaniz çok mutlu olurum☺

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. .blogunuzu yeni keşfettim ve su aralar hergün yeni ne yapsam oğlum la diye düşünürken ilaç gibi oldu..benim de bir blogum var, ugrarsaniz çok mutlu olurum☺

    YanıtlaSil